Proaspăt inaugurata autostradă București-Ploiești va fi păzită împotriva hoților cu ajutorul unor mașini dotate cu GPS, care vor patrula 24 de ore din 24, pentru ca întreprinzătorii de ocazie să nu fie tentați să fure sau să distrugă patrimoniul autostrăzii.
Fluturașii reflectorizanți, panourile antiorbire, gardul de plasă de sârmă,parapeții metalici zincați sunt doar câteva dintre elementele pe care vor fi cu ochii agenții de pază ai firmei cu care Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) va încheia un contract de achiziții publice.
Pe lângă asigurarea pazei patrimoniului Autostrăzii A3, tronsonul București-Ploiești, de la km 13 la km 68, câștigătorul contractului va trebui să asigure supravegherea și pe drumul de legătură cu DN1, km 0+000-km 0+543, mai exact sectorul situat între intersecția cu centura București, respectiv intersecția cu DN1.
Toate vor fi păzite zi și noapte cu cel puțin un echipaj pentru fiecare 20 de km de autostradă pe sens, în funcție de cele 4 noduri rutiere prevăzute în caietul de sarcini, respectiv: intersecția cu centura Municipiului București, intresecția cu DJ 101A (comuna Moara Vlăsiei), intersecția cu DC 184 (comuna Snagov) și intersecția cu centura Ploiești Vest.
Autovehiculele de patrulare vor fi dotate cu GPS „pentru monitorizarea și evidența activității”.
Valoarea contractului de achiziții publice va fi de 2,29 de milioane lei cu TVA, adică peste 500 de mii de euro, iar banii vor proveni de la bugetul de stat.
Personalul de pază va avea uniforme, echipamente de protecție cu însemne distinctive.
„Patrimoniul autostrăzii va fi predat prestatorului prin proces verbal de predare-primire întocmit între reprezentanții DRDP București împreună cu reprezentanții prestatorului în trei zile de la semnarea contractului”, se arată în anunțul CNADNR.
Pe sectoarele de autostradă aflate în execuție, paza patrimoniului va fi asigurată de prestator pe măsura ce aceste sectoare vor fi recepționate la terminarea lucrărilor.
Durata contractului este de 12 luni.
Câștigătorul contractului va trebui să aibă grijă de mai multe elemente, printre care împrejmuirea de plasă de sârmă fixată pe stâlpii metalici, parapeții metalici zincați, amplasați pe zona mediană, pe acostamentele autostrăzii sau a bretelelor nodurilor rutiere pe care sunt amplasați fluturașii reflectorizanți, precum și de indicatoarele rutiere, stâlpi de dirijare, borne kilometrice, plantații rutiere.
De asemenea, aceeași firmă va trebui să aibă grija ca partea carosabilă să nu se deterioreze ca urmare a deversării de materiale ce dizolvă bitumul sau ca urmare a unui foc deschis, precum și să supravegheze ca benzile de staționare să fie folosite doar de vehiculele cu defecțiuni sau în caz de accidente sau situații desosebite.
Panourile antiorbire și parazăpezile vor fi alte elemente din patrimoniul autostrăzii care vor fi păzite de firma ce va fi angajată de CNADNR.
Pe de altă parte, firma de pază va avea grijă să interzică depozitarea de gunoaie pe autostradă.
Firma câștigătoare, care va asigura servicii de patrulare auto și intervenție rapidă,trebuie să aibă în dotare trei automobile/sens de patrulare, iar în fiecare mașină vor fi doi agenți.
În cazul în care autorii sustragerilor și/sau deprecierilor cauzate bunurilor autostrăzii sunt identificați în mod cert de firma de pază, valoarea prejudiciilor va fi recuperată de achizitor (CNADNR) de la aceștia, conform prevederilor legale în vigoare.
Firma declarată câștigătoare va încheia și va plăti, pe tot parcursul derulării contractului, polițe de asigurare în vederea acoperirii riscurilor specifice.